miercuri, 23 iunie 2010

UTI, aproape de a câştiga hotelul şi parkingul de la aeroport

Cele două obiective din incinta Aeroportului Cluj ar putea fi realizate de societatea UTI Facility Management, membră a grupului UTI, implicat şi în realizarea terminalelor de pasageri.

Singura ofertă pentru concesiunea terenului din incinta Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca în vederea construcţiei unui parking de 2.000 de locuri şi a unui hotel de patru stele aparţine societăţii UTI Facility Management. în prezent, comisia de licitaţie parcurge etapa de calificare a societăţii, după care se evaluează capacitatea tehnică şi financiară, precum şi criteriile de redevenţă. Dacă sunt îndeplinite toate condiţiile, se va trece la semnarea contractului. Uti Facility face parte din grupul de firme UTI. De altfel, alături de Astaldi, UTI International a construit cele două noi terminale de pasageri ale aeroportului clujean.

Consiliul Judeţean (CJ) Cluj are doar o singură ofertă pentru realizarea parkingului şi a hotelului din incinta Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, din partea UTI Facility Management Bucureşti. “Ne-am decis să mergem pe concesiune pentru construcţia acestor două obiective. Numai aşa exista o şansă de realizare. Noi nu aveam bani să susţinem o astfel de investiţie şi atunci am considerat că este mai avantajos să oferim proiectul unei societăţi private. Astfel, vom putea câştiga un ban din redevenţă. Pentru firme este avantajos să investească în aceste condiţii. Parkingul va avea cu siguranţă succes, pentru că şi în prezent pasagerii, şi nu numai ei, aleg să-şi parcheze maşinile în aeroport. Spaţiul alocat pentru parcări e tot timpul plin. Pe viitor, şi hotelul va deveni extrem de căutat, pentru că traficul aerian este în plină dezvoltare”, a spus preşedintele CJ, Alin Tişe.

în următoarele zile, oferta UTI Facility va fi evaluată conform condiţiilor impuse în caietul de sarcini al licitaţiei. Vicepreşedintele CJ, Radu Bica, a precizat că, în cazul în care vor fi depăşite toate etapele şi nu vor fi întâmpinate probleme, contractul va putea fi semnat în aproximativ 10 zile. “în primul rând, trebuie să spun că nu a fost încă parcursă etapa de calificare. De abia după ce vom analiza toate documentele pe care societatea avea obligaţia să le prezinte, vom putea spune că s-a calificat. Urmează apoi să evaluăm capacitatea tehnică şi financiară a societăţii, precum şi criteriile de redevenţă. Nu în ultimul rând, vom analiza oferta tehnică, soluţiile pentru parcare, pentru construcţia hotelului, dacă sunt respectaţi termenii de execuţie, absolut tot ceea ce se impune. Dacă toate documentele sunt în regulă, dacă se respectă cerinţele pe care le-am impus, atunci vom putea spune că avem un investitor. Dacă nu, vom fi obligaţi să ne reorientăm. Fie repetăm procedura, fie schimbăm condiţiile de licitaţie”, a afirmat Radu Bica.

Potrivit condiţiilor impuse de CJ, redevenţa ce ar urma să fie achitată de către investitor va fi de minim 250.000 de euro pe an pentru parking. Hotelul are alt regim. “Pentru hotel, înainte de a fi finalizat, investitorul va avea obligaţia, conform caietului de sarcini, să ne achite 200.000 de euro pe an. Iar după ce hotelul va fi deschis publicului, ar urma să obţinem minimum 12% din veniturile anuale”, a explicat vicepreşedintele Radu Bica. Tot el a mai adăugat că în calculul punctajului în vederea desemnării câştigătorului licitaţiei, redevenţa contează în proporţie de 40%, propunerea tehnică, tot 40%, iar termenul de realizare a celor două obiective, 20%. Conform caietului de sarcini, hotelul ar urma să fie realizat în maximum 24 de luni de la semnarea contractului, iar parkingul, în 12 luni.

Singurul ofertant , societatea UTI Facility Management, face parte din grupul de firme UTI. De altfel, alături de Astaldi, UTI International a construit cele două noi terminale ale aeroportului, în baza unui credit furnizor pe care CJ îl achită eşalonat, pe parcursul a şapte ani.

UTI prezent deja la Cluj

Conform datelor de la Registrul Comerţului, UTI Facility Management SA Bucureşti este deţinută de UTI Holdings B.V. Olanda (99,998%) şi UTI Grup SRL Bucureşti (0,002%). Administratorul UTI Facility Management este Gabriel Bambache Stafie. Claudia Simina Roman figurează ca împuternicit pe sucursala din Cluj-Napoca a societăţii. UTI Grup SRL Bucureşti este deţinută în proporţie de 100% de UTI Holdings B.V. Olanda, administrator fiind Mihail Tănăsescu (vicepreşedinte al grupului UTI – n. red.).

Grupul de firme UTI este condus, din poziţia de preşedinte, de Tiberiu Urdăreanu. Acesta deţine, conform Ziarului Financiar, 60% din UTI Holdings, fondul de investiţii AIG Investment Fund controlând un pachet de 25%, restul de 15% fiind în posesia angajaţilor. La Cluj, UTI asigură servicii de mentenanţă şi întreţinere pentru centrul comercial Polus, Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca şi fabrica Nokia din comuna Jucu.

0 comments:

Trimiteți un comentariu