Liderul Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe, susţine că dalele de pe platformele de mişcare ale Aeroportului Cluj sunt mult prea vechi - datează din anii ’60, când traficul aerian era infinit mai mic decât acum. Din acest motiv, an de an, aeroportul trebuie închis pentru remedierea uzurilor. Şi, pentru că lucrările la noua pistă de 3.500 de metri sunt abia în fază de contractare, aeroportul va fi închis pentru reparaţii şi în 2011, în perioada 12-16 mai. Directorul David Ciceo a precizat că toate companiile aeriene au fost deja anunţate să-şi redirecţioneze cursele în această perioadă.
Anul acesta, în intervalul 6-10 mai, aeroportul a efectuat lucrări de reparaţii la pista de aterizare-decolare, în valoare de aproape două milioane de lei fără TVA, fiind schimbate 140 de dale. În 12-16 mai 2011, aeroportul se închide din nou. “Din păcate, nu avem de ales. Trebuie să executăm lucrările de întreţinere a pistei. De aceea, pentru a nu crea neplăceri, am ţinut să-i anunţăm încă de pe acum pe toţi operatorii aerieni cu care lucrăm. Ei trebuie să găsească soluţii şi, în perioada 12-16 mai 2011, fie să-şi suspende anumite curse, fie să le devieze”, a explicat directorul aeroportului, David Ciceo.
Preşedintele CJ, Alin Tişe, şi David Ciceo au profitat de minutele în care oficialităţile clujene aşteptau, marţi, aterizarea cancelarului german Angela Merkel şi au inspectat platformele de mişcare ale aeroportului.
“Din păcate, până când nu avem noua pistă finalizată, până când nu se reabilitează complet aceste platforme de îmbarcare-debarcare, suntem nevoiţi să tot băgăm bani în întreţinere, asta ca să nu mai discutăm şi de neplăcerile create de faptul că aeroportul trebuie să îşi sisteze activitatea pentru o perioadă de câteva zile”, a declarat Tişe. El susţine că se poate vedea cu ochiul liber cum se deteriorează căile de rulare.
“Dalele sunt foarte vechi. Din 1960, pe vremea când aici nici nu se putea vorbi de trafic aeroportuar. În prezent, aceste căi de rulare trebuie să facă faţă unui trafic mult mai intens, cu avioane foarte grele. Este de înţeles deci că se strică totul foarte repede. Din ce am văzut cu domnul Ciceo, din cauza greutăţii dalele se îndepărtează unele de altele şi este nevoie de material bituminos pentru a acoperi uzura. Din păcate, deocamdată nu avem ce face. Dar atribuim acum contractul pentru execuţia noii piste de 3.500 de metri. Apoi, îmi doresc să obţinem şi finanţarea europeană pentru reabilitarea platformei de îmbarcare-debarcare şi sper ca într-un viitor cât mai apropiat să putem vorbi despre aeroport aşa cum ne dorim”, a spus Tişe.
La rândul său, vicepreşedintele CJ, Radu Bica, a precizat că ambasadorul Marii Britanii, Martin Harris, s-a arătat extrem de interesat de proiectul de dezvoltare a aeroportului, în timpul vizitei pe care diplomatul a efectuat-o luni, la Cluj-Napoca. “Ambasadorul Harris a venit cu un consilier economic care s-a angajat să ţină legătura cu noi, pentru a informa mediul de afaceri din Marea Britanie cu privire la proiectul aeroportului. Urmează să le trimitem toate datele. În primul rând, i-am transmis faptul că ne dorim să realizăm şi un terminal cargo, dat fiind faptul că în judeţul Cluj avem investitori interesaţi de un astfel de obiectiv. Acum, că vom avea şi Legea Parteneriatului Public-Privat, sper că vom avea mai multe posibilităţi în a dezvolta astfel de proiecte fără a ne fi prea greu din punct de vedere financiar”, a explicat Bica, completat de Tişe.
Acesta a explicat că administraţia judeţeană va avea posibilitatea, în baza noii legi, să invite investitorii să vină cu oferte concrete. “Dacă vrem un terminal cargo, turnul de lângă stadion sau orice alt obiectiv de investiţie, lansăm proiectul, apoi putem trimite scrisori către investitori. Cine are interes vine cu oferte, iar noi vom putea intra la negocieri”, a declarat Tişe, pentru ZIUA de CLUJ.
joi, 14 octombrie 2010
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comments:
Trimiteți un comentariu