sâmbătă, 18 septembrie 2010

Lucrările la centura Huedinului, “probabil” din 2011

Primarul Huedinului, Mircea Moroşan, speră ca până anul viitor să fie accesată finanţarea pentru realizarea centurii ocolitoare care va scoate traficul greu din centrul oraşului. Ministerul Transporturilor a aprobat studiul de prefezabilitate realizat de primărie şi urmează să promoveze proiectul pentru accesarea banilor prin Fondul European de Dezvoltare Regională. În lungime de 9,8 kilometri, centura ar putea să coste până la 20 de milioane de euro.

Ministerul Transporturilor a aprobat recent proiectele de centuri ocolitoare a trei oraşe: Huedin - judeţul Cluj, Sighişoara - judeţul Mureş şi Făgăraş - judeţul Braşov. “Au fost depuse mai multe proiecte de centură şi mă bucur că ne numărăm printre cei care au obţinut câştig de cauză. Mi s-a spus că pentru departajare s-a luat în calcul numărul locuitorilor, iar asta este foarte bine pentru că noi chiar avem nevoie de un drum ocolitor. Ministerul Transporturilor a comandat deja studiile de fezabilitate şi urmează să promoveze proiectele pentru a obţine finanţare din Fondul European de Dezvoltare Regională”, a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, edilul Huedinului, Mircea Moroşan.

Ministerul Transporturilor a atribuit contractul pentru studiile de fezabilitate ale celor trei variante ocolitoare societăţii Halcrow România, la preţul de 2,5 milioane de lei. “După ce se va finaliza această etapă - sper că în câteva săptămâni -, va demara procedura pentru obţinerea banilor. Valoarea lucrărilor este destul de mare, circa 20 de milioane de euro, din care statul trebuie să achite un procent de 10%. În nici un caz noi nu am fi avut aceşti bani în bugetul nostru, aşa încât mă bucur foarte mult că suma necesară va fi alocată din bugetul statului!”, mai spune Moroşan.

În prezent, Huedinul nu dispune de nici un drum ocolitor, astfel încât toate autovehiculele care circulă pe traseul Cluj - Oradea tranzitează centrul oraşului. “Din pricina traficului aglomerat nu ne permitem nici măcar să punem semaforizări. Toate maşinile grele care vin pe relaţia Cluj-Napoca - Oradea tranzitează zona centrală a oraşului, iar când se organizează târgul săptămânal şi vin oameni din toate cele 16 comune vecine este cel mai rău. Piaţa amplasată în zona centrală se aglomerează foarte mult. Maşinile blochează drumurile şi se formează cozi imense”, explică primarul.

El speră că anul viitor, în vară, vor demara efectiv lucrările la centura ocolitoare. Traseul variantei ocolitoare va începe de pe partea stângă a drumului, dinspre Cluj, înainte de benzinăria de la intrarea în Huedin, şi va ieşi la capătul oraşului, după pod. Ministerul Transporturilor a inclus proiectul centurii ocolitoare a Huedinului în cadrul Programului Operaţional Sectorial (POS) încă din 2009. Aceeaşi soartă au avut-o şi proiectele variantelor de ocolire Topliţa, Tuşnad, Sighişoara, Făgăraş, Bârlad şi Timişoara. Demersurile finanţării lor prin Fondul European de Dezvoltare Regională au început însă de abia din 2010. Pentru început, au fost alese doar centurile Huedin, Sighişoara şi Făgăraş.

0 comments:

Trimiteți un comentariu